نقش شبکه‌های اجتماعی در مصرف گرایی زنان و جوانان
نقش شبکه‌های اجتماعی در مصرف گرایی زنان و جوانان

علی باصری

دوره 11، شماره 4 ، اسفند 1402، ، صفحه 9-36

چکیده
  مسئله؛ امروزه ارتباط و پیوندهای اجتماعی در بستر فن‌آوری ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی مجازی، سرعتی شگرف به خود گرفته و زمان و مکان را در نوردیده است. جوانان که نقش‌آفرینان اصلی و پیشتازان این موج هستند ...  بیشتر
اشتغال زنان در دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی
اشتغال زنان در دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای مبتنی بر الگوی اسلامی- ایرانی

جلیل دارا؛ الهه صادقی

دوره 11، شماره 2 ، شهریور 1402

چکیده
  زنان به عنوان نیمی از اعضای جامعه، تاثیر به‌سزایی در توسعه اقتصادی دارند؛ لذا با وجود اهمیت این موضوع، هنوز در کشور ایران، اشتغال زنان با افراط و تفریط‌های دو گفتمان سنتی و غربی مواجه است.گفتمان سنتی ...  بیشتر
تحلیل گفتمان سه دوره اجرایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه وضعیت اجتماعی زنان
تحلیل گفتمان سه دوره اجرایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه وضعیت اجتماعی زنان

سهیلا صادقی فسایی؛ عاطفه خادمی؛ طیبه نجفی

دوره 4، شماره 7 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 175-201

چکیده
  مقاله حاضر با اتخاذ روش تحلیل انتقادی گفتمان، در صدد پاسخگویی به دو پرسش اساسی است: در رابطه با تحول در وضعیت اجتماعی زنان، طی سه دهه گذشته بعد از انقلاب اسلامی، چه گفتمان‌هایی در نهاد اجرایی کشور شکل ...  بیشتر